Ο Εφέτης Ανακριτής επιμένει πολύ στις ερωτήσεις του σε αυτό το φορτίο, καθώς όταν καλεί σε κατάθεση τον υπάλληλο, τον Οκτώβριο του 2023, υπάρχουν ήδη στοιχεία που δείχνουν παράνομο φορτίο
Τασούλα Παπανικολάου
newpost.gr
Μήνες μετά την τραγωδία των Τεμπών, ο Εφέτης Ανακριτής και αφού πήρε με καθυστέρηση τα βίντεο της φόρτωσης του Εμπορικού Τρένου στη Θεσσαλονίκη, κάλεσε σε καταθέσεις και τους υπαλλήλους που ελέγξαν το φορτίο του τρένου πριν αναχωρήσει. Το Newpost παρουσιάζει την κατάθεση του υπαλλήλου του ΟΣΕ που έκανε τον έλεγχο τόσο στο τρένο όσο και στο φορτίο που είχε έρθει από τη Βόρεια Μακεδονία δύο ημέρες πριν και μπήκε στο συγκεκριμένο τρένο.
Η πρώτη ερώτηση του Εφέτη Ανακριτή ήταν με ποια αμαξοστοιχία ήρθαν στην Ελλάδα τα εμπορεύματα: «Η αμαξοστοιχία από τη Βόρεια Μακεδονία έφθασε στις 26 Φεβρουαρίου 2023 στο συνοριακό σταθμό Γευγελής και εν συνεχεία η ξένη ηλεκτράμαξα αποκολλήθηκε από το συρμό, μπήκε η δική μας ηλεκτράμαξα που τη χρησιμοποιούμε για τις μεταφορές και η οποία οδήγησε τα βαγόνια στο σταθμό της Ειδομένης. Η ξένη ηλεκτράμαξα δεν μπήκε σε ελληνικό έδαφος, απαγορεύεται», ήταν η απάντηση του υπαλλήλου.
Ο Εφέτης Ανακριτής επιμένει πολύ στις ερωτήσεις του σε αυτό το φορτίο, καθώς όταν καλεί σε κατάθεση τον υπάλληλο, τον Οκτώβριο του 2023, υπάρχουν ήδη στοιχεία που δείχνουν παράνομο φορτίο στην εμπορική αμαξοστοιχία.
Ερώτηση: Μεταμορφώθηκαν τα ελάσματα που εισήλθαν από τη Βόρεια Μακεδονία σε άλλα βαγόνια;
Απάντηση: Όχι.
Ερώτηση: Έγινε σύνδεση των πλατφορμών που εισήλθαν από Βόρεια Μακεδονία στην εμπορική 63503;
Απάντηση: Η σύνδεση αυτή έγινε όπως περιγράφεται στο έγγραφο της Hellenic Train με αριθμό πρωτοκόλλου (σ.σ αναφέρεται ο αριθμός). Έγινε στο Σταθμό της Θεσσαλονίκης, στο παλιό σταθμό όπως λέγεται.
Ερώτηση; Μπορείτε να προσδιορίσετε τον χρόνο σύνδεσης;
Απάντηση: Τον ακριβή χρόνο θα σας τον προσδιορίσει η Hellenic Train.
Ερώτηση: Πόση ώρα διήρκησε η σύνδεση;
Απάντηση: Απάντηση σε αυτό θα δοθεί από τους αρμόδιους υπαλλήλους της Hellenic Train.
Ερώτηση: Κατά τη σύνδεση τηρούνται πρακτικά ή άλλους είδους έγγραφα;
Απάντηση: Αυτά τηρούνται από την HellenicTrain. Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία υπέγραψα το δελτίο προδιαγραφών φόρτωσης, ως επισκέπτης. Στο δελτίο αυτό αναφέρεται η ακριβής ώρα ελέγχου και επιβεβαιώνω ότι η φόρτωση είναι σύμφωνα με τις προδιαγραφές ΙΙ του κανονισμού RIV. Ταυτόχρονα υπέγραψα το δελτίο στοιχείων βαγονιών, το οποίο αναγράφει το περιεχόμενο των βαγονιών, το φορτίο και τον προορισμό.
Ο Εφέτης Ανακριτής επιμένει στις ερωτήσεις του προς τον υπάλληλο και για τις τρεις πρώτες πλατφόρμες που ήταν φορτωμένες με λαμαρίνες.
Ήδη οι τεχνικοί σύμβουλοι έδειχναν ότι εύφλεκτο υλικό ήταν τοποθετημένο σε μία από αυτές με πιο πιθανή την πρώτη πλατφόρμα:
Ερώτηση: Πώς ήταν φορτωμένες οι λαμαρίνες στα τρία πρώτα βαγόνια – πλατφόρμες;
Απάντηση: Ήταν κατά μήκος του βαγονιού. Ήταν σωστά φορτωμένες όπως προβλέπεται από τον κανονισμό.
Ερώτηση: Διαπιστώσατε κατά τον έλεγχο να έχει φορτωθεί κάτι άλλο στα βαγόνια, πέραν αυτών που αναφέρονται στις φορτωτικές;
Απάντηση: Τίποτα απολύτως. Θέλω να σημειώσω ότι ως προς το προσωπικό της Hellenic Train ήταν τα άτομα που προβλέπονταν στη βάρδια εκείνης της ημέρας και επίσης μετά την ολοκλήρωση του ελέγχου της φόρτωσης, έκανα και τον έλεγχο της πέδης. Ήταν ικανοποιητική.
Ερώτηση: Ποιος καθόρισε ποια ηλεκτράμαξα θα μπει πρώτα;
Απάντηση: Από όσο ξέρω, η επιλογή γίνεται από το μηχανοστάσιο της Θεσσαλονίκης, το οποίο είναι της Hellenic Train. O μηχανοστασιάρχης καθορίζει ποια ηλεκτράμαξα θα μπει πρώτα και ποια δεύτερη.